Betalningsalternativ

På våra kliniker kan du betala kontant eller med kort (ej American Express eller Diners). I samarbete med Agriakortet kan vi även erbjuda dig fakturabetalning med förmånliga återbetalningsalternativ.

Vid ansökan till fakturatjänsten görs en kreditansökan, där grundkraven är att du fyllt 20 år, har en fast inkomst på minst 120 000 kr per år, är folkbokförd i Sverige sedan minst 3 år och inte har några betalningsanmärkningar.

Det finns inget krav på att du måste ha djuren försäkrade hos Agria för att använda tjänsten, men erbjudas förmånligare priser på kort och reglering om du har det. Du kan själv ansöka om tjänsten hemifrån. Observera dock att behandlingstiden i detta fall är några veckor. Ska du snart in med ditt djur kan vi ansöka åt dig och få svar direkt. För mer information klicka här.

 

Direktreglering mot försäkringsbolag

Är ditt djur försäkrat tillhandahåller vi under kontorstid servicen ”direktreglering”, vilket innebär att vi reglerar dina kostnader mot ditt försäkringsbolag medan du väntar. En serviceavgift tas ut för denna tjänst. Du bör själv kontrollera att försäkringen täcker det vi ska göra och vilken självrisk du har. Medtag försäkringsbrev och eventuella kvitton från tidigare veterinärbesök om du vill ta med dem i direktregleringen. (Gäller inte Agriakunder)

 

Mer information om direktreglering

Direktreglering är en tjänst för dig som har en veterinärvårdsförsäkring på ditt djur. Tjänsten innebär att djurkliniken i samband med ditt djurs hemgång kontaktar ditt försäkringsbolag och av bolaget får reda på hur stor del av den totala kostnaden, som ersätts av försäkringen. Summan betalas sedan ut direkt till djurkliniken av försäkringsbolaget och du slipper därmed lägga ut hela summan själv. Den del som inte täcks av försäkringen betalar du till oss innan ni går hem.

Direktregleringskostnaden ersätts inte av försäkringen. Detta är en serviceavgift för att täcka vår administrationskostnad. För att kunna göra en direktreglering måste vi ha fullständiga och korrekta försäkringsuppgifter på djuret. Direktreglering kan endast göras under kontorstid. Svaret dröjer i regel mellan 30 minuter och 1 timme.

Vi här på djurkliniken har ingen kännedom om dina försäkringsvillkor (självrisker, procentsatser, karenstider, reservationer etc.). Detta är en sak mellan dig och ditt bolag. Har du synpunkter på ersättningen får du kontakta ditt bolag efter att du löst ut ditt djur från oss.

Alternativet till direktreglering är att du betalar hela summan här och sedan skickar in kvittot till försäkringsbolaget. Du får då ersättning i efterhand, men det brukar gå ganska fort.

Har du Agria som försäkringsbolag, samt ett Agriakort, kan du enkelt reglera kostnaderna själv, utan att behöva ligga ute med pengar, samt erhåller en rabatt på 300 kr. Läs mer på Agriakortet i länken ovan.